Observ la persoanele de sex masculin din mediul online un comportament tot mai efeminat, cu tente de piţipoancă răsfăţată. E drept că se manifestă doar la bărbaţii tineri, cu vârstă până în 30 de ani, dar totuşi mi se pare dezolant că, după secole de evoluţie umană şi culturală s-a ajuns aici.
Am văzut prin anii ’90, o carte la o tarabă, scrisă de un francez care avea ca subiect declinul masculinităţii. Îmi pare rău că nu am cumpărat-o atunci, că poate astfel aş fi găsit o explicaţie mai clară a acestui fenomen.
Nu mă refer aici neapărat la metrosexuali, homosexuali, emo sau alte “produse” ale culturii de consum, deşi poate aceştia au legătură cu cei pe care i-am întâlnit în reţelele social media. Mi-a atras atenţia, mai mult, o anumită atitudine a respectivilor, atunci când postează diverse mesaje pe Internet.
Dacă până mai ieri acest gen de postări aparţineau doar adolescentelor răsfăţate şi piţipoancelor corporatiste, acum văd tot mai mulţi “bărbaţi” care scriu pe Twitter sau Facebook, cum se scoală ei dimineaţa şi au poftă de nu-ştiu-ce fel de mâncare, fructe, prăjituri şi alte bunătăţi, sau se duc la un restaurant, bar, club şi fotografiază cu telefonul cocktail-ul, profiterolul, mâncarea de pe masă şi postează imaginile apoi ca să poată fi văzute de prieteni. Ba mai însoţesc pozele şi cu comentarii de genul “yummy” sau “pricelss”. Alţii îşi pierd timpul postând clipuri sau poze cu animăluţe simpatice, bebeluşi şi tot felul de drăgălăşenii, asociate cu texte de admiraţie tipic feminine: “Soo cute!!!”… “Ce nice!!!” 😆
Mă gândesc că acum câteva secole un băiat de 18 – 19 ani era deja bărbat în toată puterea cuvântului, care lupta în războaie şi pleca în sălbăticie în cele mai vitrege condiţii de viaţă, ca să participe la expediţii militare în care îşi putea pierde viaţa cu uşurinţă. Azi, confortul excesiv şi cultura de consum au transformat bărbaţi de 24 – 25 de ani în papiţoi penibili care se fandosesc în faţa tastaturii.
Nu demult auzeam pe un tip de acest gen cum se plângea că a fost în vacanţă la munte şi că a stat în condiţii groaznice, pentru că nu a avut aer condiţionat în cameră, frigider, şi nici la maşină nu i-a funcţionat climatizarea. Oare părinţii şi bunicii noştri cum or fi supravieţuit fără aer condiţionat???
Mai sunt şi cei pasionaţi de shopping, obsedaţi de cumpărături de ţoale de pe Internet, care se plimbă prin mall-uri şi postează de acolo pe Twitter, spunând ce au mai făcut, ce au mai văzut şi ce idioată de la casierie i-a mai enervat. Evident urmează comparaţiile cu alte ţări, pe unde au umblat ei şi unde serviciile nu sunt aşa de rahat ca la noi…
Mă întreb, oare unde au dispărut masculinitatea, spiritul bărbătesc de altădată, mândria de a fi puternic în faţa dorinţelor şi să ai voinţa de a-ţi cheltui energia, pentru a-ţi atinge scopurile importante în viaţă?
Sa nu uitam ca societatea moderna detesta trasaturile masculine: controlul de sine, dominanta psihica, competitia, onoarea. 🙂
Competiţia mai puţin. Ai văzut la americani şi la ăştia cu afacerile, că numai de competiţie vorbesc. Chiar şi Boc vorbeşte de competiţie, performanţă şi alte kkturi!
Să ştii că mare adevăr grăieşti.Ăştia fac aşa de prea mult bine ,zic eu.