Cred sincer că, dacă ar fi mai puţină prostie şi naivitate pe Pământ, am trăi într-o lume mult mai bună şi mult mai fericită…
Iată dar, despre ce este vorba! Am primit o invitaţie pe Facebook, în urmă cu câteva zile, să particip la o campanie. Pe scurt, trebuia să dai „like” la o pagină, să inviţi toţi prietenii din lista ta să participe şi să laşi un mesaj în care să anunţi că participi şi să spui ce măsură porţi la tricou. Anunţul promitea că va oferi gratuit, suportând inclusiv taxele de transport, câte un tricou personalizat primilor 200.000 de participanţi înscrişi.
Deşi mi s-a părut puţin exagerat, mi-am zis să particip, pentru că, în fond, nu aveam nimic de pierdut şi un tricou nu e chiar mare lucru până la urmă. Nu sunt sigur că voi primi acel tricou nici acum, dar atât timp cât nu mi-am dat acceptul ca cineva să-mi folosească datele personale şi nu am de plătit nimic, nu cred că este vreo problemă.
Iată însă că azi primesc o nouă invitaţie să particip la o altă campanie (nu am verificat dacă este vorba de acelaşi organizator) care promite, nici mai mult, nici mai puţin, decât, ţineţi-vă bine, câte un iPhone 4 pentru primii 300.000 de utilizatori Facebook înscrişi în campanie!!!
Amuzant este că pe pagina de concurs, la sfârşitul indicaţiilor, cel înscris este invitat să spună şi cel fel de iPhone 4 doreşte: pe alb, pe negru, de 16Gb, sau de 32 Gb! 😆 Partea tristă e că s-au înghesuit să se înscrie o mulţime de naivi… 🙁
Totuşi întreaga afacere are şi un „skepsis”. La sfârşit este făcută următoarea menţiune:
Până în acest moment, numai 60% din participanţi şi-au invitat toţi prietenii. Cei care nu şi-au invitat prietenii NU vor primi iPhone-ul!
Deci, dacă nu vei primi iPhone-ul promis, va fi ori din cauză că nu ţi-ai invitat toţi prietenii, ori pentru că nu te numeri printre primii 300.000 înscrişi, lucruri pe care nu prea ai cum să le demonstrezi, în caz că vrei să faci contestaţie! 😆
Acum să facem un calcul simplu: un iPhone 4, să zicem că face cam 500 de euro, înmulţit cu 300.000, rezultă 150.000.000 de euro, fără să mai luăm în calcul costurile de expediere, suportate tot de firmă. Ce companie/organizaţie/persoană fizică din România şi-ar permite să cheltuie o asemenea sumă, doar pentru o campanie pe Facebook???
LE: M-am uitat de curiozitate pe profilul unei tipe foarte blonde şi foarte sexy, care se numără printre cei înscrişi în campanie şi am aflat cu stupoare că este de profesie manager şi absolventă de psihologie. Case closed!
Pingback: 1000 de iPhone 4 gratis în memoria lui Steve Jobs | Dan Tănăsescu