Îmi plac mult călătoriile şi de multe ori am simţit nevoia să am un vehicul pentru a mă putea deplasa mai repede şi pe distanţe mai mari. Dar în acelaşi timp îmi place natura şi viaţa sănătoasă, deci orice lucru care consumă carburanţi şi scoate fum, îmi displace din start.
O alternativă mult mai sănătoasă şi ecologică la mult dorita maşină din zilele noastre, este bicicleta. Nu poluează, nu costă mult, nu necesită cheltuieli mari de întreţinere şi plus de asta te ajută să faci mişcare şi să te menţii sănătos.
Totuşi, deşi bicicleta este avantajoasă atunci când e vorba de distanţe relativ mari şi de spaţii deschise, într-un oraş aglomerat ca Bucureştiul apar mai multe inconveniente. În primul rând din cauza aglomeraţiei şi plus de asta mai e şi aberaţia aia cu pistele pentru biciclete, care după ce a mâncat o groază de bani publici, s-a dovedit în final a fi o monstrouzitate urbană inutilă.
De aceea mă gândesc că o opţiune mai bună pentru oraş ar fi trotineta pentru adulţi. Aceasta pare a se adapta mai bine la condiţiile de metropolă aglomerată, cu trafic rutier intens. Am făcut şi o listă cu avantajele pe care o trotinetă le are în raport cu bicicleta:
- Trotineta este mai mică şi ocupă mai puţin spaţiu, acest lucru fiind un mare avantaj, mai ales dacă locuieşti într-un apartament de bloc.
- Datorită faptului că este pliabilă şi mai uşoară, poate fi uşor luată în mijloacele de transport în comun şi nu necesită loc de parcare, de unde poate fi furată, atunci când avem treabă pe la vreun magazin, cinema, teatru etc.
- Nu necesită service prea mult deoarece este mult mai simplă ca construcţie şi nu poţi face pană cu ea, având în vedere că nu are roţi cu cameră, ca bicicleta.
- Datorită vitezei mai mici şi manevrabilităţii uşoare, te poţi deplasa cu ea prin spaţii mai aglomerate, fără riscul de a accidenta pietonii.
- Nefiind destinată circulării pe carosabil, nu ai treabă cu regulile de circulaţie, riscul de a fi accidentat de şoferii idioţi, sau de a fi amendat de poliţie pentru nerespectarea diverselor reguli şi norme de trafic.
Cu toate acestea trotineta nu este un vehicul prea popular în rândul adulţilor, fiind asociat mai degrabă cu o jucărie pentru copii. Pe mine însă mă tentează din ce în ce mai mult această opţiune de transport în mediul urban. 🙂
bicicleta clar…
Bucur´s last blog post ..Fotografii de exceptie cu 5d mark III
Poţi să intri cu bicicleta în sala de cinema, sau la hypermarket?! Eu aş opta pentru amândouă. Bicicleta pentru drumuri lungi şi trotineta pentru drumuri scurte, în oraş. 🙂
Sunt pt bicicleta si Skateboard, trotineta, pare o jucarie pentru copii!
Ei, uite de aia o să-mi iau eu trotinetă! 😆
Eh, azi merg si eu sa imi iau trotineta. Nu mai conteaza ce zice lumea, mai important este sa fie utila. … spor la impins !
Să-ţi iei cu roţi de 20 de cm, ca să ai spor pe asfaltul prin de găuri şi denivelări din România! 🙂 http://images8.okr.ro/serve/auctions.v7/2012-06-30-a9806e95fead03629ae5cae7145ba6e3-135023-700_700.jpg
Salut,
Eu mi-am luat ieri trotineta urbana cu roti de 175, modelul Town 3 din Decathlon si am facut azi primul drum de 2 km, am economisit 10 minute fata de mersul pe jos, dar am mai luat-o si la pas, sunt portiuni neasfaltate pe drumul meu spre serviciu. Mi-a placut la nebunie senzatia, m-am simtit copil, dar am circulat ca un adult responsabil. As fi preferat cu roti mai mari, dar la bugetul meu, deocamdata atat mi-am permis. Mai vazusem in Brasov pe cineva acum vreun an pe trotineta, dar circula pe carosabil (foarte periculos, in opinia mea), eu merg pe trotuar, cu viteza de bun simt, nu gonesc ca nebunul.
Eu fac cam 20 km pe zi cu trotineta, dar am roţi de 20 cm. Şi mai circul şi pe carosabil uneori, pentru că asfaltul este mult mai bun. Contează mult şi rulmenţii la capitolul viteză. 🙂