Nu este prima dată când, vedete bine cunoscute plan internaţional, apar în public sărutându-se cu persoane de acelaşi sex, la diverse evenimente, în momente de maximă audienţă.
În ultimul timp aceste acţiuni s-au înmulţit, ceea ce mă face să cred că este vorba de o adevărată campanie.
Iată ce s-a întâmplat într-un interval relativ scurt:
Lady GaGa lansează videoclipul „Alejandro”, un elogiu adus homosexualităţii.
Toate acestea îmi aduc aminte de una din primele campanii de PR din istorie, instrumentată de Edward L. Bernays. Fiind considerat de mulţi „părintele” publicităţii moderne şi al Relaţiilor Publice (PR), Bernays foloseşte cunoştinţele despre subconştient învăţate de la unchiul său, psihanalistul austriac Sigmund Freud şi combinându-le cu principiile psihologiei mulţimilor, preluate de la Gustave le Bon şi Wilfred Trotter, elaborează o serie de metode de control al maselor, pe care el le denumeşte generic, „fabricarea consimţământului”.
Campania lui Bernays, din 1929, despre care vreau să vorbesc, rămasă în istorie ca Marşul Torţelor Libertăţii, a avut ca punct-cheie momentul în care un grup de 10 femei au defilat pe Fifth Avenue fumând.
Aparent era vorba despre promovarea mişcării feministe, dar scopul real a fost acela de a promova fumatul în rândul femeilor, care erau reticente faţă de acest obicei la acea vreme, considerându-l „prea masculin”.
Succesul acestei campanii se poate vedea şi astăzi, când numărul femeilor care fumează îl depăşeşte pe cel al bărbaţilor.
Acelaşi lucru văd că se întâmplă acum şi în cazul homosexualităţii. Dar oare cine doreşte să devenim cu toţii homosexuali?!
Scene de sex între Jim Carey şi Ewan McGregor în filmul „I Love You Phillip Morris”.
Nu cred ca totusi de poate compara homosexualitatea cu fumatul. Fumatul creeaza dependenta, odata ce te apuci de asta. Nu cred nici ca cineva se apuca de relatii homosexuale de curiozitate sau ca ar fi la moda, daca nu are inclinatii homosexuale.