Românii sunt un popor de imitatori prin excelenţă. Cam 99,99% din ceea ce se face la noi în modă, muzică, artă şi cultură în general, afaceri, politică, mass-media sau online, sunt lucruri văzute sau auzite de pe afară.
De curând a apărut o nouă modă printre piţipoancele de online atinse de sindromul Mihaela Rădulescu/Andreea Marin: să te tunzi zero pentru o cauză. În spatele acestei iniţiative se află un misterios domn G, posesor de bani, care oferă sume relativ consistente celor care se tund zero, cu condiţia care acestea să doneze banii pentru o cauză umanitară.
În primul rând, mi se pare ridicolă această iniţiativă, pentru că este doar o imitaţie de mâna a doua şi golită de sens, a unor acţiuni de acest gen din America.
În al doilea rând, nu înţeleg de ce acest domn G oferă bani pentru donaţii, numai dacă nişte personaje lovite rău de snobism se tund chilug. De ce nu oferă banii pur şi simplu, dacă nu doreşte publicitate? Sau are o plăcere puţin sadică de a le vedea pe aceste “femei influente” sluţite, fără podoaba capilară?!
Ideea originală, dar nu mai puţin stupidă, a acestui gen de campanii vine, bineînţeles, din Statele Unite. Iniţiatorii ei consideră că persoanele bolnave de cancer, care şi-au pierdut părul în urma chimioterapiei, trebuie susţinute moral şi pentru aceasta, îndeamnă pe cei care vor să li se alăture să-şi doneze părul pentru confecţionarea de peruci destinate bolnavilor respectivi. Am văzut mai multe clipuri video în care diverse “miss-uri”, vedete, persoane publice, se lăsau tunse în cadrul unor manifestări speciale dedicate acestor cauze.
La noi s-au tuns până acum Roxana Radu, Mihela Pană şi Tara Duveanu. Pentru amănunte, link-uri şi alte informaţii intraţi aici.
Dacă lucrurile vor contiua în acest fel şi spiritul de turmă funcţionează, s-ar putea ca în curând străzile patriei să fie invadate de “chelioase” cu nasul pe sus. 😆
Pingback: Scurt pentru o cauza, sau paradoxul spiritului de turma | Dan Tănăsescu