Ieri am văzut în sfârşit, după mai multe amânări, filmul „The Social Network”. Acum înclin să dau dreptate celor care spun că s-a făcut prea multă tevatură în jurul acestui film. Pe lângă faptul că nu este o mare realizare din punct de vedere artistic, nu are nici un scenariu grozav, mai este şi puţin plicticos. Dacă faptele prezentate sunt autentice 100%, ar putea avea cel mult valoare de documentar.
Ce am reţinut din povestea filmului este că Mark Zuckerberg nu a iniţiat proiectul Facebook din spirit antreprenorial sau din dorinţa de a face bani, ci lucrurile care l-au motivat în principal au fost ura intensă pe care o nutrea faţă de cei din jur şi dorinţa de răzbunare pe prietena sa care l-a părăsit.
Fondatorul cunoscutului site de socializare, aşa cum este el interpretat de Jesse Eisenberg, pare o persoană inteligentă, dar deosebit de arogantă şi antipatică: este mai tot timpul încruntat, vorbeşte atât de repede şi de monoton, ca un robot, încât abia înţelegi ce spune, este mereu în „defazaj” faţă de interlocutorii săi şi este foarte cinic şi nepoliticos în raport cu ceilalţi.
Faimoasa platformă de socializare a fost, în primă fază, un site realizat într-o noapte de Zuckerberg – aflat în campusul Universităţii Harvard – prin care fetele erau evaluate în funcţie de calităţile fizice, printr-un sistem de vot bazat pe un algoritm creat de cel mai bun prieten al său. Ideea i-a venit din dorinţa de răzbunare pe prietena sa, care tocmai îl părăsise din cauza purtării sale grosolane.
Prima versiune a reţelei sociale, numită „The Facebook” este bazată pe o idee furată de la trei studenţi ai unei Frăţii elitiste a Universităţii, care îl cooptaseră pentru a lucra la o reţea socială destinată studenţilor de la Harvard, numită „Harvard Connection”. După ce i-a amânat pe aceştia cu finalizarea proiectului, a lucrat în tot acest timp la propria versiune, iar în final s-a folosit de adresele de e-mail, ale sudenţilor influenţi din acea Frăţie pentru a-şi populariza site-ul.
Această strategie, a folosirii neautorizate a datelor personale, este inclusă şi azi în structura Facebook, aceasta oferind o slabă protecţie a datelor cu caracter personal şi posibilitatea colectării şi distribuirii lor către alte companii şi persoane prin intermediul aplicaţiilor de pe site.
În final Mark Zuckerberg nu se dezminte şi îl înlătură din afacere pe prietenul să Eduardo Saverin, co-fondator al Facebook, care i-a oferit suma iniţială de 19.000 de dolari, pentru a iniţia proiectul. La scoaterea lui Saverin din rândul acţionarilor principali a contribuit şi inventatorul Napster, Sean Parker (interpretat de Justin Timberlake), care devenise între timp asociat al lui Zuckerberg.
Momentul cel mai interesant al filmului este atunci când inventatorul Facebook, ajuns bogat şi celebru, îşi foloseşte propria creaţie pentru ai trimite fostei sale prietene o cerere de prietenie. 😆
Nu zic că „The Social Network” este un film prost, dar ştiam că David Fincher poate mult mai mult de atât.
Eu unul am alergie la FaceBook, si chiar daca filmul a primit o multime de premi, nu sunt curios sa il vad, si articolul tau mi-a confirmat ca nu am gresit
Aquarion´s last blog post ..Apa alcalina neutralizeaza aciditatea din organism
De acord. Eu totusi zic ca e un film prost :))
De acord.