A început să circule pe Internet o reclamă la Cosmote, care este pe cale să devină viral. Este vorba de un bătrân şi fiul său, care stau pe bancă şi tatăl priveşte un fluture şi îl tot întrebă pe fiu ce este asta.
Multora reclama li s-a părut inspirată şi originală. Dar lucrurile nu stau chiar aşa. Ideea este de fapt copiată după un film de scurt-metraj din 2007, în regia lui Constantin Pilavios în care mesajul nu prea are legătură cu comunicarea, ci mai degrabă cu valorile familiei şi relaţia dintre generaţii. De asemenea se poate observa că în filmul original este vorba despre o vrabie, nu de un fluture, aşa cum este în reclama românească. Despre acest film am vorbit mai demult aici, dar e bine să ne reamintim. 🙂
http://www.dandragomir.biz/business/telecom/cosmote-venit-timpul-nu-mai-numaram-minutele.html
informati-va, oameni bun, inainte sa va dati expert cu parerea. Nu e greu deloc sa verifici niste informatii.
Aşa şi cum contrazice asta ce am spus eu aici?
Dacă clipul a fost realizat cu participarea şi acordul lui Pilavios asta nu înseamnă că ideea este absolut originală şi nu a mai fost folosită şi acum 4 ani! 🙂
Diferenta este ca ideea nu e copiata, ci e chiar aceeasi. A aceluiasi om, adaptata chiar de el pentru acest proiect.
Cand scrii un articol tendentios, care transmite mesajul ,,astia au copiat o idee de la cineva” inseamna, cumva, ca cineva isi insuseste ideea altcuiva si apoi se lauda cu ea. Daca scurt-metrajul era facut de un angajat cosmote acum 2 ani, dupa care era folosit pentru o reclama, era alta situatie?
Ca fapt divers – celebra Wazzup de la Bud Light are aceeasi poveste. Niste baieti au facut un filmulet interesant. Cineva l-a vazut si le-a facut o oferta pentru drepturi… Restul e istorie.
N-am auzit, insa, pe nimeni pana acum sa zica ca reclama aia nu e orginala. Sigur ca e originala. Atata vreme cat drepturile sunt recunoscute nu e nicio atingere a originalitatii ideii. E chiar…aceeasi idee cu cea originala :). Adica e o idee, nu una originala si alta inspirata din.
Nu mai conteaza daca e furat sau nu, sunt extraordinar de impresionante ambele. sincer mi-au dat lacrimile. decent si cu un mesaj foarte puternic accesibil tuturor.bravo
După vehemenţa cu care mă combaţi aş zice că eşti cel puţin PR la Cosmote! Dintre o reclamă şi un film artistic de scurt-metraj, întotdeauna voi alege originalul, chiar dacă e vorba de acelaşi autor! 🙂
@rux: Nu am spus că e furat, am spus doar că ideea nu e originală, chiar dacă aparţine aceleiaşi persoane. Ce e aşa de greu de înţeles?
Pingback: Reclama Cosmote cu fluturele, tatal si... originalitatea la romani (vorbe) ~ Anti Plicti Blog
Pingback: Ideea originală a reclamei Cosmote nu e nici ea originală | Dan Tănăsescu
Ce e asta???
Nu ştiu, nu ştiu d-astea!!! 😆
Era frumos totusi daca se specifica la sfarsitul reclamei sau acolo intr-un colt, macar numele regizorului sau al scur-metrajulul acela, pentru ca eu chiar credeam deja ca, doamne ce sensibili, ce profunzi sunt astia de la Cosmote, ce idei patrunzatore au… Mda, nu e plagiat, e tot ideea originala, bine, ca tot regizorul grec, bla, bla, dar era altceva daca aparea intai pentru Cosmote, si pentru Cosmote, nu ceva de genu wow ce bine merge ar merge faza cu vrabia, fluturele si la aia la Cosmote…
daca au copiat sau doar s-aum inspirat nu mai conteaz atat…ideea e ca reclama a avut impact asupra publicului…
Contează, pentru că originalul este mult mai bun! 🙂