Am primit zilele acestea un mesaj de la Orange în care eram anunţat că, din data de 10 martie se fac modificări legate de termenii şi condiţiile de utilizare a serviciilor sale. Am intrat pe linkul din mesaj şi am citit şi eu aceste noi prevederi.
Documentul are cam 20 de pagini şi nu am reuşit să-l parcurg foarte amănunţit, dar mi-a atras atenţia următorul pasaj:
1.10. Date cu caracter personal
Prevederile de mai jos sunt aplicabile exclusiv situaţiilor în care datele cu caracter personal sunt furnizate Orange România de către clientul PrePay, pe parcursul utilizării serviciilor PrePay.
(1) Prin folosirea serviciilor PrePay, clientul PrePay este de acord ca datele cu caracter personal, inclusiv cele având funcţie de identificare (codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate), furnizate către Orange România să fie prelucrate de Orange România în scopuri legate de furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice, în cadrul relaţiei dintre Orange România şi autorităţile competente şi/sau cu alţi operatori de telefonie mobilă sau fixă în scopul realizării unui interes legitim al Orange România, pentru constituirea de baze de date şi utilizarea acestora în scopul prestării de servicii de comunicaţii electronice. Prin folosirea serviciilor PrePay, clientul PrePay este de acord să beneficieze de acţiuni de promovare a serviciilor/facilităţilor oferite de şi/sau prin intermediul Orange România prin marketing direct.
(2) Clientul PrePay îşi exprimă acordul pentru ca datele sale cu caracter personal să fie transferate şi/sau procesate în străinătate cu respectarea prevederilor legale în vigoare în acelaşi scop al furnizării de servicii de comunicaţii electronice.
(3) Prin folosirea serviciilor PrePay, clientul PrePay îşi dă acordul ca Orange România să înregistreze convorbirile telefonice cu reprezentanţii Orange România în scopul identificării nevoilor clienţilor şi îmbunătăţirii serviciilor oferite de Orange România. Clientul este informat în acest sens la momentul solicitării unei convorbiri cu un operator al Serviciului Clienţi Orange România şi are posibilitatea de a refuza convorbirea.
(4) Totodată, prin acceptarea Termenilor şi Condiţiilor pentru utilizarea serviciilor PrePay, clientul PrePay este de acord ca datele sale de trafic, indiferent de tipul serviciilor utilizate (durata, destinaţia, costul şi data efectuării acestora) precum şi datele de localizare ale terminalului utilizat să fie prelucrate de Orange România în scopuri legate de furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice, pe toată perioada utilizării serviciilor PrePay. Refuzul clientului PrePay faţă de prelucrarea acestor date de către Orange România echivalează cu imposibilitatea furnizării serviciilor de comunicaţii electronice.
Nu ştiu ce înţelegeţi voi din acest text, dar eu am impresia că, dacă folosesc serviciile PrePay de la Orange îmi dau din start acordul ca ei să îmi folosească datele personale, ba chiar să le transmită spre prelucrare în străinătate, sau “autorităţilor competente”. Tot din start se consideră că accept ca ei să îmi trimită mesaje promoţionale, reclame şi alte informaţii cu scop de marketing, lucru pentru care până acum trebuia să îmi dau eu acordul.
Plus de asta operatorul Orange îmi înregistrează convorbirile cu Serviciul Clienţi, iar dacă folosesc serviciile de date, trebuie să fiu de acord ca durata, destinaţia, costul şi data efectuării acestora, plus localizarea terminalului folosit să fie înregistrate şi prelucrate, în caz contrar, neputând să mai folosesc aceste servicii! Dacă greşesc, vă rog să mă corectaţi!
Pe mine asta mă duce puţin cu gândul la noii termeni şi condiţii impuse de Google de la 1 martie şi toate astea miros puţin a ACTA şi intensificare a măsurilor de monitorizare şi control individual, caracteristice statului poliţienesc de tip “Big Brother”.
PS: Există şi o iniţiativă legislativă a Guvernului care îi va obliga pe furnizorii de servicii de comunicaţii să reţină datele de identificare ale utilizatorilor de servicii PrePay. Adică CNP, adresă, serie buletin… Deci, faceţi legăturile necesare şi veţi vedea „imaginea de ansamblu”!
Cam nasoala treaba 😐
Roxy’s blog´s last blog post ..De ce nu merge Facebook si ce poti face!
Pute a rahat, si stii de ce? INTOTDEAUNA cand o firma, institutie, organizatie furnizoare de produse sau/si servicii plateste avocati care sa scrie intr-un limbaj mereu ambiguu, steril, cu mult echivoc, ceva nu e in regula.
Am citit de 2 ori pe diagonala decupajul tau, era suficient o singura data. Termenii folositi nu spun nimic. Vei afla ce inseamna doar dupa ce esti prins in „culpa”. E ciudat ca felul asta ermetic de exprimare s-a impamantenit si cam asa procedeaza cu totii.
Cred ca astia mint de rup. Ne asculta si inregistreaza inca de la aparitie, ca orice firma de comunicatii sau net 🙂 E ca si cum ar pretinde ca pana acum n-au facut-o.