Din cele mai vechi timpuri şi până azi, imperiile au folosit drumurile şi mai nou autostrăzile, ca instrument de control şi exploatare a coloniilor. Împăraţii romani construiau drumuri care să lege Roma de colonii din două motive. În primul rând, drumurile uşurau desfăşurarea armatelor şi transportul prăzii de război dinspre teritoriile cucerite spre metropolă şi în al doilea rând, prin taxele impuse coloniştilor pentru accesul la aceste drumuri se colectau sume uriaşe, care erau folosite apoi pentru finanţarea de noi războaie de cucerire.
În ultimii ani, în România s-a încetăţenit tot mai mult ideea, mai ales în rândul celor din clasa de mijloc, a corporatiştilor hipsteriţi, a vedetelor, patronaşilor şi în general tuturor acelora pentru care maşina personală este percepută ca ceva absolut indispensabil, ideea că cea mai mare prioritate a României sunt autostrăzile. Guvernul ar trebui să pună pe primul loc în agenda sa construirea de cât mai multe autostrăzi, pentru că numai aşa vom putea fi o ţară prosperă, civilizată şi vom putea circula mai repede, mai lejer şi mai sigur. Aşa să fie oare?!
La fel ca şi în trecut, autostrăzile folosesc în primul rând ocupantului imperial, nu coloniei România. De autostrăzi beneficiază multinaţionalele, atât cele care produc ceva aici cât şi celor care doar importă, exportă şi comercializează mărfuri. Drumurile uşurează transportul de mărfuri şi materii prime din ţară şi în ţară şi acest lucru contribuie în primul rând la dezvoltarea afacerilor străinilor, nu la bunăstarea şi confortul cetăţenilor.
Ideea că, odată ce vom avea autostrăzi ca în Occident vom circula mai repede, mai sigur şi că nu vor mai fi drumuri blocate sau aglomerate este un mit. Ambuteiaje şi accidente se produc peste tot în ţările dezvoltate, la fel de mult ca şi în România. Este suficient să te uiţi pe autostrăzile din Germania, în perioada în care nemţii pleacă în concediu în Grecia, sau pe cele din Franţa sau Italia, atunci când dă o ninsoare mai abundentă sau o furtună mai serioasă. Drumurile naţionale din România sau din altă parte, nu se aglomerează pentru că nu sunt autostrăzi suficient de multe şi spaţioase, ci pentru simplul motiv că sunt prea multe maşini, care circulă în acelaşi timp şi pe aceeaşi direcţie!
Diferenţa majoră între imperiile din vechime şi actualul imperiu globalist, reprezentat de binomul SUA/UE, este că, în vreme ce vechile imperii îşi construiau singure şi din banii lor drumurile, actualul imperiu are pretenţia ca ţările colonizate să construiască autostrăzi pe banii lor sau din bani împrumutaţi de la visteria imperiului, adică de la Oligarhia bancaro-corporatistă.
Bineinteles, tancurile ocupantilor NATO trebuie sa treaca repede si fara obstacole…sa aiba acces oriunde.
Qu´s last blog post ..Reguli esentiale de urmat pentru angajatii in capitalism
Sunt dusi cu pluta….suferiti de paranoia cronica. Si nici economie nu prea pricepeti se pare.
Idei putine si fixe: „imperiil globaliste” si apoi bla bla bla.
Infrastructura e esentiala in economie, a fost de cand e lumea. Nu doar multinationalele profita de o infrastructura, ci si comerciantii autohtoni. Ii ajuta sa isi mute marfurile mai ieftin, devenind astfel mai competitivi.
In plus, accidente se intampla si in Germania, dar desi nemtii au de vreo 10 ori mai multe masini ca noi, au mult mai putini morti pe an decat Romania. De ce crezi matale ca se intampla asta?
Sau vietile oamenilor nu conteaza, nu?
Nici activitatea economica imbunatatita, nu?
Cat ar fi dupa matale, ar trebui sa stricam si drumurile asfaltate pana acum, sa mergem pe drumuri de tara, ca asa va prospera economia, nu?
Apropo mister, ori gresesti grav din ignoranta, ori minti cu multa nerusinare: taxele romanilor NU ERAU pe drumuri, ci erau taxele generale pentru stat. Accesul la drumurile romane era gratuit mister. Puteai sa mergi liber, tu ca vanzator sau comparator, dintr-un capat al imperiului intr-altul!
Ce nu pricepi tu e legea fundamental a unei societati: omul prospera si are confort DOAR daca economia in care activeaza functioneaza bine. In plus, calatoria acestui calator roman e mult usurata si e facuta mult mai in siguranta, daca poate merge fluent, cu o viteza medie ridicata, in conditii de siguranta.
Mister, asa cum ziceam, in Germania sunt 60.000.000 de masini. Acolo, in ciuda autostrazilor se produc ambuteiaje, si nu datorita lor. Daca nu ar fi, ar fi dezastru mai mare ca la noi. In Romania, sunt abia vreo 7-8.000.000 de masini. Daca noi am avea autostrazi, nici vorba de ambuteiaje. Dar trebuie sa mai si pricepi aritmetica simpla, pentru a intelege astfel de aspecte.
Si mister Qu, o informative asa pentru ignorantul din tine: tancurile NU AU NEVOIE DE AUTOSRAZI. Tocmai de asta au fost create, sa mearga in afara drumurilor. De asta sunt echipate cu senile!
Dar nah, pentru a intelege asa ceva, trebuie sa mai folosesti putin si judecata, nu doar importuri de la altii, care nici ei nu prea pricep economia si scopul unui tanc!
Numai bine!
Sa-mi fie cu iertare, dar gandirea asta seamana foarte mult cu cea a batranei din Obor care, fiind intrebata ce parere are despre cresterea pretului la benzina, a spus ca nu o intereseaza, ca ea oricum nu are masina. Sa mai stai sa-i spui ca painea pe care o mananca ea vine cu… masina? Neeee… ferice de cei saraci cu duhul, corect?
Ei bine, pentru cei care au dorinta de a merge dincolo de 1+1=2, hai sa vedem ce inseamna o tara cu autostrazi vs. o tara fara autostrazi. Sa intelegem ca autostrazile fac mai mult bine corporatiilor, da? Bun, pana aici nimic nou. Noua probabil nu ar trebui sa ne placa corporatiile, pentru ca sunt instrumente imperialiste, iar noi am invatat de la tovarasii conducatori ca imperialistii e dusmanii de tara si popor (agramatism intentionat). Ok, deci noi dorim raul corporatiilor. Vrem sa nu le fie bine, sa moara in chinuri sau sa plece in alte tari. Superb! Pana acum am realizat cu succes aceste deziderate. Nokia a plecat, Mercedes a ales Ungaria (ups, tara imperialista, de-aia cu autostrazi) si exemplele pot continua. Poate ar fi bine sa plece si Dacia in Maroc, ca tot au un picior si jumatate pus in Tanger. Nu e paguba mare, doar 4% din PIB si 11% din exporturi. Dar merita. Avem satisfactia ca le-am tras-o corporatistilor si imperialistilor imputiti.
Sa ne intelegem. Urasc corporatiile. Nu as lucra vreodata intr-un mediu corporatist. Dar chiar ne deranjeaza atat de tare locurile de munca, investitiile in comunitatea locala, taxele, etc.? Sigur ca partea leului si-o iau corporatiile. E si normal asa. Ele au avut curajul de a investi, de a-si asuma riscurile aferente. Dar ele sunt si vor ramane cei mai mari consumatori din economie. Si cei mai mari angajatori. Si asta fara sa mai discutam despre faptul ca simplul fapt de a construi autostrazi presupune o mobilizare a sectorului constructiilor, care apoi se propaga in toata economia.
Prin urmare, putem sa gandim lucrurile in perspectiva, sau putem sa ne pastram teama de imperialisti, pastrand in minte maxima absoluta a articolului de mai sus (extras): „Drumurile nu se aglomereaza pentru ca nu sunt autostrazi, ci pentru ca sunt prea multe masini.” Nu stiu cum de nu m-am gandit la asta mai devreme…
1. Nu urăsc corporaţiile.
2. Corporaţiile asigură doar 22% din locurile de muncă în România şi contribuţia lor la bugetul de stat şi economia României este foarte mică.
3. Nu vreau să fac niciun rău corporaţiilor.
4. Doar 20% dintre români au maşină personală şi o folosesc în mod regulat. Deci 80% din populaţie este în situaţia babei din Obor.
Autostrazile nu-s altceva decat o afacere necurata a unora care vor sa faca excesiv bani.
La noi, transportul feroviar de marfa este la 10% inca din costul celui pe autostrada (pentru cantitati mari, nu coletul babei din Obor), in timp ce cel de persoane este echivalent ca cost, dar se vrea desfiintarea lui pe parte feroviara.
Anonim & Alexander – vorbiti de ‘economie’ si cifre, dar nu constientizati ca nu mai exista asa ceva.
Qu´s last blog post ..Reguli esentiale de urmat pentru angajatii in capitalism
Pingback: Autostrăzile sunt un instrument al imperialismului | Lupul Dacic
Pingback: Bineinteles, tancurile ocupantilor trebuie sa treaca repede si fara obstacole sa aiba acces oriunde. | Lupul Dacic