Black Friday Madness, acum şi în România

By | 7 aprilie, 2011
Distribuie prietenilor!

În ultima perioadă, un subiect intens exploatat de presă a fost acela la bătăilor cumpărătorilor români, la promoţiile din supermarket-uri. Fie că e vorba de zahăr, ulei, cafea, bormaşini, îmbrăcăminte de firmă, ideea scoasă în evidenţă este aceea că suntem un popor de sălbatici, primitivi şi disperaţi după câţiva bănuţi reducere la orice produs şi că numai în România se întâmplă aşa ceva. 

Orice om care a umblat prin lume, care locuieşte în afara ţării, sau care are acces la Internet şi ştie să caute informaţia, poate afla că acest fenomen social, care se produce atunci când se fac promoţii şi reduceri, este ceva obişnuit în Occident şi este cunoscut de mulţi ani. Faptul că şi la noi se întâmplă acum aşa ceva, nu denotă faptul că suntem nişte înapoiaţi, ci, dimpotrivă, că ne-am aliniat şi noi la stilul de viaţă occidental.

În America, fenomenul bătăilor pe produse la promoţie are şi un nume: Black Friday Madness, adică „nebunia din Vinerea Neagră”, pe româneşte. „Vinerea neagră” este ziua ce urmează după sărbătoarea americană „Ziua Recunoştinţei”, care marchează începutul sezonului sărbătorilor de iarnă, atunci când începe isteria cumpărăturilor.

Într-un scurt filmuleţ este prezentat acest fenomen din punctul de vedere al teoriei conspiraţiei. Aceste manifestări iraţionale, în opinia realizatorilor acestui mini-documentar, nu sunt cauzate numai de campaniile de publicitate, care stimulează artificial dorinţa de a cumpăra, dar şi de faptul că omul modern a devenit, într-o anumită măsură, un animal, dominat de creierul inferior (cel al instinctelor), scăpat de sub controlul creierului raţional, cel care ne face să fim persoane responsabile şi civilizate.

Acest lucru s-ar datora unui „lobotomizări chimice” produsă de numeroasele chimicale conţinute de produsele pe care le cumpărăm: coloranţi, aditivi alimentari, îndulcitori artificiali, fluorura din pasta de dinţi etc. Toate aceste substanţe ar poduce o dezactivare a creierulului frontal, care este sediul raţiunii şi ne-ar transforma în nişte animale fără judecată, în stare să se ucidă între ele pentru satisfacerea celor mai mici nevoi. Închipuiţi-vă ce s-ar întâmpla în cazul unei crize alimentare severe în întreaga lume!

Adepţii teoriei conspiraţiei susţin că această imbecilizare în masă a popoarelor nu ar fi întâmplătoare, ci face parte din planul de dominaţie mondială al Elitelor Oculte.

Black Friday Madness şi comportamentul animalic al omului modern

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge