Cu toate că şi-a construit o imagine de hipster şi de boem, vedeta muzicală Smiley ne transmite la nivel subliminal mentalităţi de cocalar. Acest lucru este evident în ultimul său hit intitulat „Oarecare” şi promovat intens prin intermediul unei reclame la o companie de telefonie mobilă, melodie în care întâlnim următoarele versuri:
E ziua-n care
Nu scot mașina din parcare.
Astăzi sunt doar un oarecare.
Care este mesajul aici? Dacă scot maşina din parcare şi o folosesc, deci sunt văzut la volan, nu mai sunt un oarecare. Ca să fiu un oarecare trebuie să merg pe jos. Este exact mentalitatea exprimată în dictonul manelistic „ai maşină, ai valoare”, care foloseşte pe post de criteriu de valorizare a unui individ faptul de a avea sau nu a avea o maşină, la valoarea individuală adăugându-se, bineînţeles, marca şi preţul maşinii pe care o are respectivul în dotare.
E si vina televiziunilor ca-l ridica atat in slavi.
Au parazitat programul cu tot felul de emisiuni de umplutura, unde, bineinteles ca este prezent sus-numitul pe post de personaj principal.