Cea mai mare greşeală pe care o poate face un cetăţean obişnuit, consumator de ştiri, este aceea să considere că mass-media informează şi că ştirile sunt relatări brute ale unor fapte din realitate.
Nimic mai departe de adevăr! Încă de la începuturile sale, presa a fost un instrument în mâna celor bogaţi, prin care aceştia îşi promovează interesele şi agenda în rândul maselor populare. De aceea ştirile trebuie privite mai degrabă ca un produs prefabricat, similar reclamelor, promo-urilor şi campaniilor de relaţii publice (PR).
Pentru a aborda corect informaţia de presă, livrată sub forma ştirilor, reportajelor, relatărilor, articolelor etc. iată trei reguli de bază, de care trebuie să ţinem seama înainte de a consuma un produs mediatic, servit publicului prin mass-media.
Regula 1: Misiunea mass-media oficiale este de a dirija gândurile şi opiniile maselor în direcţia dorită de către clasa conducătoare.
Regula 2: Mass-media oficiale nu ar promova o poveste, sau un individ, care reprezintă o ameninţare adevărată la adresa clasei conducătoare pe care o acestea o deservesc.
Regula 3: Când toate mass-media oficiale promovează şi insistă pe acelaşi discurs prestabilit, legat de orice problemă în cauză, toate în acelaşi timp, trebuie să înţelegem că elita conducătoare ne vinde ceva!
Acum, luaţi orice scandal din presă pe tema căruia s-a făcut multă vâlvă, cum ar fi de exemplu scandalul şpăgilor de la BAC şi veţi vedea că aceste 3 principii se aplică perfect. În continuare, mai rămâne de aflat care este direcţia în care clasa conducătoare doreşte să ne îndrepte opiniile şi ce minciună vrea să ne vândă.
Pingback: Noutati | CE-I CU NOI? – un blog educativ despre comportamentul uman
Pingback: Mass media se folosesc de opinia publica pentru a-si atinge anumite obiective. | Lupul Dacic
Buna ziua domnul Dan! Felicitari pentru articolele dvs. foarte pertinente.Trebuie avut in vedere si rolul tzapusei zis monument al revolutiei din Piata Revolutiei care dupa cate am auzit are semnificatia si rolul de a distruge egregorul national romanesc, se si simte cum emite naspa si cum arata .Ilici Iovanovici Iliescu a ales acest proiect in ciuda dorintei juriului de a alege alte proiecte ca doar el a pus cu succes in aplicare ,,protocoalele sioniste,, de distrugere a Romaniei.Chiar arata cum ne trage in tzeapa egregorul romanesc.Asemenea ,,obeliscuri,, sunt in toate capitalele europene fara a scrie ceva pe ele si au rol de emisie pe subconstientul colectiv .cititi in
,,Organizatiile secrete 5,, Jan van helsing.
De altfel proiectul,, tzapusa cu cartofu,, a fost premiat de oprescu fiul generalui de securitate hirsch…alt bun aplicant de protocale probabil
Fiecare grupare, fiecare mişcare religioasă, politică, artistică, fiecare ţară, formează un egregor. Un egregor este o fiinţă psihică emanată de o colectivitate, format din gândurile, dorinţele, fluidele tuturor membrilor care lucrează în acelaşi scop. Fiecare egregor are culorile sale, formele sale particulare
Ştiu ce este un egregor şi cum se utilizează. Dar nu cred că Iliescu a pus la cale ceva. El a fost doar o marionetă în spatele căreia au acţionat alţii. Exact ca şi în cazul lui Iohannis acum.
Egregorul naţional este constatnt distrus prin atacurile la adresa Bisericii şi religiei, prin batjocorirea valorilor tradiţionale şi a simbolurilor naţionale, prin semănarea neîncrederii între români şi a credinţei că suntem un popor de nimic, prin toate spurcăciunile sataniste importate din Occident şi prin educarea tinerilor în spiritul decadent al liberalismului anglo-saxon.