Afaceri pe spinarea locatarilor de bloc

By | 2 decembrie, 2010
Distribuie prietenilor!

De-a lungul anilor am scos din buzunar câteva zeci de milioane de ROL, pentru tot felul de lucrări pe care nu le-am dorit, dar care mi-au fost impuse de administratorul blocului şi de vecinii creduli şi egoişti. Beneficiarii au fost, de fiecare dată, nişte firme de “băieţi deştepţi” aflaţi în cârdăşie cu autorităţile locale sau chiar cu statul.

Mai întâi a fost vorba de izolarea terasei, care, după mine nu ar fi avut nevoie de reparaţii. Dar pentru că toate blocurile din jur reparau terasa şi probabil şi şpaga era grasă, a trebuit să mă supun şi eu voinţei colective. Ironia situaţiei a fost că terasa a început să aibă probleme abia după reparaţii (sau poate chiar din cauza „reparaţiilor”). 😆

Pe urmă a venit campania de montat apometre. De la început mi s-a părut ceva în neregulă ca tocmai RADET să susţină acest lucru, adică să dorească încasări mai puţine de la clienţi. Am rezistat eroic, văzând că şi în presă existau articole care spuneau că e “ţeapă”. Mi-am pus apometre aproape ultimul, când am observat că plăteam din ce în ce mai mult pentru întreţinere, riscând să scot din buzunar de vreo 3 – 4 ori mai mult ca înainte. Acum s-a dovedit că a fost ţeapă pentru că RADET (sau mă rog, APA NOVA) include în factură şi propriile pierderi, iar preţul apei calde a crescut constant.

A urmat iniţiativa de a pune interfon la fiecare scară a blocului. Pentru un bloc cu 4 etaje şi cu apartamente puţine nu mi s-a părut necesar, dar având în vedere că doamna administrator cunoştea o firmă… locatarii au fost foarte entuziasmaţi şi oricum nu aveam ce să fac pentru că banii s-au băgat pe factura de întreţinere. Acum interfonul este doar o ocazie de nervi în plus atunci când sună câte un tâmpit care vrea să bage pliante în cutiile poştale, pentru că în rest uşa de la intrare este lăsată deschisă şi blocată cu o piatră, fie de femeia de serviciu fie de cei de la parter cărora le e lene să îşi ia cheile sau “pass-ul” magnetic cu ei.

În urmă cu doi ani a venit şi rândul repartitoarelor de căldură să îşi ia partea leului. Povestea a fost aceeaşi ca şi în cazul apometrelor: dacă nu îmi puneam şi eu, urma să plătesc pierderile pentru întregul bloc. Aici povestea s-a complicat puţin pentru că aceste repartitoare trebuiesc citite, conform RADET, de către o firmă specializată care percepe o taxă de 7 – 8 RON pentru fiecare calorimetru din apartament, atunci când face citirea lunară. Doamna administrator nu a fost de acord cu acest lucru şi a făcut un “referendum” prin care s-a stabilit că citirea să se facă de către soţul dumneaei contra sumei de 3 RON/apartament.

Acum, în prag de iarnă, cei de la RADET au spus că citirea făcută de administraţie nu este valabilă şi trebuie renegociat contractul cu firma cititoare. Drept urmare o serie de locatari (că proprietari nu pot să le zic) au făcut deja cerere să treacă la plata căldurii în “sistem pauşal”. Deci până la urmă bani aruncaţi pe fereastră.

Am uitat să vă spun şi de cei de la RCS/RDS, care prin „cineva” de la Primărie au convins administraţia blocului că ei sunt cei mai buni. Aşa că blocul a fost cablat la RDS şi Digi, iar locatarii au renunţat cu mare bucurie la serviciile de cablu şi Internet de la UPC, care avea cablajul făcut încă din 1995. Eu nu prea mă uit la televizor şi Internet am de la reţea de cartier, aşa că am rămas cam singurul din bloc care nu m-am mutat la RDS.

Urmează pentru la anul reabilitarea termică a blocului, în cadrul programului naţional al PDL. Lucrarea este garantată 5 ani, după care, dacă îţi cade faţada, trebuie s-o refaci pe cheltuială proprie, pentru că altfel vine doamna „Kill Bill a României„, cu sabia portocalie şi îţi ia gâtul cu ea şi casa cu japca. 😆

2 păreri la “Afaceri pe spinarea locatarilor de bloc

  1. serban

    si totusi locuiesti la bloc pentru interfon puteai vorbi cu vecinii de pe scara, repartitoarele chiar sunt necesare pentru unii chiar consumau mau mult aveau mai multe calorifere peste tot ca si apometrele
    apoi reparatia terasei este obligatorie, pentru cei care au probleme cu terasa, daca nu asociatia de locatari primeste amenda, puteti vorbi cu vecinii de scara sa suportati aceasta cheltuiala si sa nu mai platiti la bloc, iar pentru termoizolare la fel, dar asa ne este mentalitatea sa stam in bloc de gratis ca asa ne-am obisnuit

  2. Dan Tănăsescu Post author

    Înţeleg că tu serveşti nişte interese ale celor care te plătesc, dar consider că este o neruşinare şi o obrăznicie să spui că „stăm la bloc gratis”. Atât timp cât sunt proprietar şi am plătit pentru apartament, plătesc în fiecare an impozit pe el la Primărie şi lunar întreţinerea, nu se poate spune că stau gratis la bloc. Ca proprietar este dreptul meu să decid dacă este cazul să adaug sau să repar ceva şi să fac acest lucru când am chef. Un stat care dă legi prin care să mă oblige să fac asta, nu numai că nu mă reprezintă, dar este un stat mafiot care îmi bagă mâna în buzunar cu forţa.

    Acum să le luăm pe rând:

    1. Lucrurile de care vorbesc aici sunt consumate şi s-au întâmplat de-a lungul unor ani buni. Aşa că nu mai are rost să-mi dai sfaturi.
    2. De interfon am aflat doar în ziua în care venise echipa să-l monteze şi oricum nu avea rost vă vorbesc cu vecinii de pe scară, dacă majoritatea erau de acord.
    3. Cu repartitoarele de căldură s-a discutat mult şi la televizor şi s-a demonstrat că este o escrocherie, pentru a face bani pe seama fraierilor. În anumite condiţii cei cu repartitoare plătesc chiar mai mult decât cei fără.
    4. Terasa nu avea probleme şi a fost „reparată”, doar pentru că aşa făceau toţi prin zonă.

    În concluzie încearcă să păcăleşti pe altcineva cu textele astea scoase din laboratoare de dezinformare portocalii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge