Milogii, atârnătorii şi tupeiştii din online

By | 10 ianuarie, 2012

Milogeala şi tupeul în online au ajuns sport naţional în mediul online românesc. E plin Internetul de „cyber-cerşetori” care te inoportunează peste tot şi la orice oră cu tot felul de cereri de ajutor, sau pentru servicii gratuite şi unilaterale.

De când blogul meu a crescut în popularitate, topuri şi număr de vizitatori, am început să fiu asaltat tot mai mult de tot felul de astfel de milogi, oportunişti şi profitori, unii dintre ei dând dovadă chiar de obrăznicie.

Nu mă refer aici în mod special la clasicul schimb de linkuri, devenit deja cotidian. Această formă de milogeală mi se pare a fi printre cele mai „cinstite”. Persoana respectivă îţi cere un serviciu în schimbul altui serviciu, deci, în principiu, este o afacere cât de cât onestă.

Problema apare atunci când solicitantul are un blog lansat de câteva săptămâni şi în jur de 20, maximum 50 de vizitatori unici pe zi, comparativ cu mine, care am, în medie, cam de 30 de ori mai mult. Evident, avantajul acestui schimb de linkuri este mult mai mic pentru mine şi evident mai mare pentru cel care îl solicită.

Pe urmă, este puţin cam aiurea să faci schimb de linkuri între bloguri/site-uri care nu au nicio legătură între ele în ceea ce priveşte tematica. Nu are nicio relevanţă pentru blogul meu, unde scriu în general despre conspiraţii, manipulare şi propagandă, un blog unde se postează articole despre maşini, pariuri sportive, jocuri sau modă.

Adevăraţii milogi sunt însă cei care îţi cer, sau te roagă să scrii un articol despre ei, să postezi un link, să le dai un vot, doar aşa, pentru că ei sunt simpatici şi au tupeu. Adică, ei nu îţi oferă nimic în schimb, dar tu, dacă eşti fraier şi/sau milostiv, s-ar putea să dai curs cererii lor.

În acestă categorie intră cei care îşi lansează diverse bloguri sau site-uri de afaceri, trupe care lansează videoclipuri, posturi de radio online şi au nevoie de publicitate. În loc să investească bani în campanii de promovare, aşa cum ar fi normal, încearcă să îşi facă publicitate gratuit profitând de numărul mare de bloguri existente pe Internet.

Aici un rol deosebit în au agenţii de PR, care vor să folosescă bugetul alocat pentru orice, numai pentru promovare nu. Aceşti piarişti şi piariste, trăiesc cu impresia că, dacă îţi trimit un comunicat de presă şi îţi cer să îl postezi pe blog, îţi fac chiar o favoare, tu, ca un blogger amărât ce eşti, fiind mereu în pană de subiecte şi dornic să fii luat în seamă de nişte profesionişti ca ei. 😆

O altă formă mascată de a-şi face publicitate gratuit, o practică unele site-uri de afaceri, care postează comentarii pe bloguri, cu unicul scop de a lăsa acolo un link către site-ul respectiv, sau de a lăsa în comentariu un text care prezintă afacerea, sau informaţii despre serviciile oferite.

Uneori este postat un comentariu scurt şi imbecil, referitor la articolul de  pe blog, după care urmează linkul către afacerea proprie, alteori este postat cu tupeu pur şi simplu un anunţ publicitar urmat de linkul de rigoare.

Există o categorie cu totul aparte, care îmbină cerşeala cu obrăznicia şi se găseşte în rândul bloggerilor începători. Aş numi-o, „eu sunt mic tu fă-mă mare”. Am primit şi astfel de mesaje în care un oarecare blogăraş mă anunţă că şi-a făcut şi el blog şi vrea să devină celebru. Iar pentru asta mă roagă să îl includ în blogroll, să îi dedic un articol de recomandare cu linkurile aferente, sau orice altceva, care l-ar putea scoate şi pe el din anonimat. Asta ca şi cum eu aş avea vreo obligaţie în acest sens, ar fi cumva o datorie de la sine înţeleasă din partea mea şi a altora care sunt ceva mai avansaţi decât el!

Dacă intru pe blogul celui care îmi face solicitarea, în 99% din cazuri voi găsi un blog cu câteva articole, postate o dată la câteva zile în care sunt scrise câteva aberaţii cu multe greşeli de ortografie, iar în rest multe clipuri de pe Youtube, fotografii sexy sau amuzante, bancuri şi alte fleacuri culese de pe Internet.

Fenomenul cerşetoriei online se manifestă la fel de frecvent şi în cadrul reţelelor de socializare, unde ne întâlnim şi aici cu o grămadă de milogi „independenţi”, dar şi mulţi piarişti, antreprenori online etc. Pe Twitter sunt asaltat de cei care te roagă din suflet să le dai şi lor un RT. Pe Facebook gama de cereri este ceva mai diversă, aici fiind prezenţi atât „antreprenorii” care şi-au făcut pagină şi tu eşti obligat automat să le dai „like”, cât şi amatorii de concursuri şi topuri, care te roagă sau îţi cer de la obraz să le dai şi lor acolo, un „like”, un „share”, un vot ceva, indiferent dacă îi cunoşti, sau nu, indiferent dacă îţi place blogul lor, sau comentariul cu care participă la nu-ştiu-ce concurs tâmpit!

Aş vrea ca toţi aceşti oportunişti, profitori, milogi şi tupeişti din mediul online să ştie că bloggingul, antreprenoriatul online, promovarea şi PR-ul în social media sunt activităţi care necesită multă muncă, perseverenţă şi răbdare şi la fel ca în orice altă activitate care implică relaţionare şi socializare sunt valabile regulile de bun simţ, politeţe şi conduită.

Cei care cred că blogging-ul este o activitate prin care poţi câştiga bani rapid, uşor şi fără efort se înşeală amarnic. Şi în acest caz este nevoie de foarte multă muncă, poate chiar mai multă decât în alte domenii, de perseverenţă şi mult timp dedicat acestei activităţi.

Dacă postezi zilnic câteva articole, chiar şi în week-end şi de sărbători, dacă îţi promovezi cu bun simţ blogul pe Internet, dacă comentezi constant pe alte bloguri şi site-uri, căutând să te faci cunoscut şi cel mai important, dacă ai ceva de spus şi ai talent, după 2 – 3 ani vor începe să apară şi rezultatele. Dar nimeni nu îţi poate garanta că vei câştiga o groază de bani, sau că te vei putea menţine mereu în centrul atenţiei.

Deci ţineţi minte, dragi bloggeri şi antreprenori online începători: fără multă muncă asiduă şi fără răbdare, făcând doar şmecherii mărunte şi umblând cu miloaga, pentru a profita de pe urma muncii celor mai vechi şi mai harnici decât voi, nu veţi ajunge la niciun rezultat şi mai devreme sau mai târziu vă veţi plictisi şi veţi abandona ceea ce aţi început. 🙂

5 păreri la “Milogii, atârnătorii şi tupeiştii din online

  1. Alex

    Te cred…s-a umplut sandramaua de pitziponci, ciumeti,baieti de asfalt samd (ar trebui sa-mi fac autoupdate la http://www.123urban.ro/ )care au ales calea cea mai usoara, prostiti, ca si noi restul de posibilitatile internetului.
    Ca superficialitatea e promovata sau nu mediatic, vezi si tu asta in comentarii; scrie ceva peste 2000 caractere si nu vei avea nici un comentariu. Am observat cat de ieftin si subiectiv reactioneaza lumea in comentarii/trafic in blogosfera, pe forumuri.
    Asa cum banii fara acoperire au devenit moneda de schimb, similar se intampla si cu publicitatea, alta gaina care trebuie sa scoata si the last golden egg. Toata lumea vrea ceva de la tine, mai mult sau mai putin simbolic/material.
    Daca ar disparea elitele economice sau oamenii din umbra, tirania ar deveni democratizata, exploatarea s-ar disemina prin mare parte din noi.

  2. Dan Tănăsescu Post author

    Aşa e! Am dat link chiar la acest articol pe Facebook şi cineva a comentat TLDR (Too long, didn’t read) adică, conform Urban Dictionary, „prea lung, nu l-am citit”. Aşa cum spunea şi Băsescu: „Ce e mai lung de 2 pagini mă plictiseşte!”. 😆

  3. Alex

    Simplitatea asta intelectuala a fost incurajata inca de pe bancile scolii/facultatii, cand tovarasii profi iti ascultau dizertatia vorbind la mobil, si citeau introducerea si concluziile, cuprinsul fiind considerat din start „peltea” 🙂 E doar un alt efect al cauzei efectelor cauzei…
    Intri in hora, cauta sa sari, e o vorba traditionala valabila oriunde; iti ramane doar sa citesti ineptii, urlete disperate si camuflate de un emoticon final, teste psihologice din partea unora sau altora, si uneori chiar aberatii, semn ca userul ramasese blocat in pagina.
    Doar serviciile secrete romanesti si antiromanesti te citesc pana la capat, atat pe tine cat si pe userii care comenteaza, deci ai captat atentia cui trebuie. O parte din ei fac „munca de birou” si-ti updateaza profilul, ceilalti introduc variabile-comentarii provocatoare, de exemplu.

  4. C.L.M.

    Buna ziua.

    Pe mine nu ma mai surprinde nimic, am primit si eu o „oferta” de la o tipa, cica sa ii fac si ei „reputatie” si am intrebat-o ca daca eu ii fac reputatie ea ce face? Si mi-a raspuns ca ea sta :)) Bravooo mie, eu ma strofoc si ea relax, ce bine e asa. Cata nesimtitre…
    C.L.M.´s last blog post ..Miercurea fara cuvinte

  5. Pingback: Zapping Blogosferic 8 | BOMBĂNEALĂ BLOGOSFERICĂ

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge