Proprietarii Firefox, al doilea cel mai popular browser din lume, pregătesc un add-on (extensie n.t.) care ar permite utilizatorilor să monitorizeze în timp real, modul în care acţiunile lor sunt urmărite şi împărtăşite de către diferite site-uri în timp ce aceştia navighează pe Internet.
Utilitarul, aflat în prezent în dezvoltare, vizualizează fluxul de informaţii ca o reţea de bule, reprezentând site-uri diferite. Acesta urmăreşte site-urile pe care utilizatorul le vizitează şi arată, de asemenea, partenerii lor cunoscuţi – companii de publicitate, realizatori de studii comportamentale şi alte terţe părţi. Pe măsură ce navigarea continuă, se conturează un model, ce dezvăluie faptul că diferite site-uri populare sunt legate de aceleaşi colectoare de date, care alcătuiesc baze de informaţii despre obiceiurile şi preferinţele utilizatorului.
Scopul final al acestor companii este de a identifica ce fel de publicitate ar putea avea impact pentru fiecare utilizator şi apoi să îl vizeze în mod corespunzător.
De exemplu, controversata nouă politică de confidenţialitate a Google are scopul de a partaja informaţii despre utilizatorii serviciilor sale pentru a construi diferite profiluri mai precise pentru publicitate. Politica a intrat în vigoare joi, pe fondul unui cor de obiecţii din partea activiştilor şi a oficialilor, care spun că încalcă viaţa privată şi poate fi ilegală în unele jurisdicţii. Un alt exemplu este Facebook, care primeşte date despre fiecare vizită a unei pagini care are un buton „Like” pe ea.
Volumul de date colectate de Google, Facebook şi alţi actori mai puţin cunoscuţi publicului larg este uluitor. Dar majoritatea utilizatorilor de Internet sunt ignoranţi faţă de acest lucru. Noul add-on pentru Mozilla – numit „Collusion” – îşi propune să schimbe acest lucru.
„Collusion ne va permite să dăm cortina la o parte şi să oferim utilizatorilor mai multe informaţii despre rolul tot mai mare al părţilor terţe, modul în care informaţiile dirijează cele mai multe experienţe pe web şi în cele din urmă cât de puţin control avem asupra acestor experienţe şi asupra pierderii datelor noastre”, spune Gary Kovács, CEO la Mozilla, pe blogul său.
Mozilla vrea ca utilizatorii add-on-ului „Collusion” să ofere date anonime privind obiceiurile lor de navigare, pentru a construi o bază de date a celor care îi urmăresc şi a modului în care se face acest lucru. Aceasta este destinată cercetătorilor, jurnaliştilor şi activiştilor pentru protecţia vieţii private, care vor monitoriza practicile de urmărire a datelor şi vor descoperi posibile abuzuri.
Versiunea completă a add-on-ului „Collusion” va lucra, de asemenea, împreună cu alte instrumente, cum ar fi TrackerBlock, pentru a permite utilizatorilor să se ascundă selectiv faţă de unele trackere, permiţând în acelaşi timp altora să îi urmărească.
Sursa: RT
Cum de obicei am de comentat negativ, voi face la fel si aici 🙂 Add-onul va face controlul mai placut si nimic mai mult. Lumea va fi mai putin autocenzurata (cei care sunt). Echivaleaza cu transparentizarea geamului-oglinda din camera de interogatoriu. Tot interogatoriu e, tot control ramane, si tot sentinta se da.
Pentru a preveni riscul 🙂 grav 🙂 de rezolvare a unei mari probleme (controlul) 🙂 , problema se cosmetizeaza.