Psihologie inversă în spotul despre Roşia Montană cu Maia Morgenstern?

By | 16 iunie, 2012

Am văzut şi eu noul spot, devenit deja viral, în care actriţa Maia Morgenstern face campanie împotriva începerii proiectului Roşia Montană. Deşi pare simplu la prima vedere, clipul mi se pare destul de elaborat şi cred că a costat ceva mai mult decât o producţie de amator, necesitând o muncă deosebită.

Efectul dramatic obţinut prin filmarea în alb-negru îmi aminteşte de celebrul film al lui Steven Spielberg “Lista lui Schindler”. Acest dramantism este accentuat  şi de talentul inegalabil al Maiei Morgenstern, ce pare că întruchipează aici un personaj din dramele antice. Iar gestul smulgerii bijuteriilor din aur, sângele ce se scurge din rănile de la urechi, amintesc parcă de evreii din al Doilea Război Mondial, cărora, atunci când erau închişi în lagăre li se confiscau toate bijuteriile şi obiectele personale din aur. Actriţa chiar spune: “Poftiţi domnilor, tot aurul meu, numai lăsaţi-ne în pace!”

Maia Morgenstern este incontestabil o actriţă de talie internaţională şi are talentul unic de a transmite stări sufleteşti publicului, numai prin expesia statică a feţei. Acesta este, cred, unul din motivele pentru care a fost aleasă ca protagonistă, dar nu singurul. După cum bine ştim, ea este membră a comunităţii evreieşti din România şi nu a ascuns niciodată acest lucru.

A susţinut în reclame şi brandul “Doncafe”, aparţinând grupului Strauss (fost Elite), aflat pe locul doi în topul companiilor de produse alimentare şi băuturi din Israel.

De aceea cred că a fost aplicată aici tehnica numită psihologie inversă, pe care o voi explica în continuare. Imaginaţi-vă că Traian Băsescu ar ieşi brusc pe micile ecrane şi ar declara că nu trebuie sub nicio formă privatizată “Hidroelectrica”, de exemplu. L-ar crede cineva? Nu! Toată lumea ar presupune că, dacă Băsescu nu doreşte această privatizare, înseamnă că are el nişte interese ascunse… deci soluţia ar fi privatizarea comapaniei “Hidroelectica”!

Cam aşa cred că că stau lucrurile şi în cazul acestui spot. Mizând pe faptul că sentimentele antisemite au crescut în ultimul timp în România, – acest lucru fiind vizibil în multe comentarii, unele chiar provocatoare şi violente, postate pe Internet, pe bloguri, forumuri şi platformele online ale ziarelor şi televiziunilor – cei care au conceput clipul vor să obţină cam aceeaşi reacţie: dacă Maia Morgenstern este împotriva începerii exploatării aurului la Roşia Montană, ea fiind cu evreii, atunci înseamnă că are nişte interese, dacă nu doreşte demararea proiectului! Deci, proiectul trebuie să înceapă!

Acum îi rog pe deontologii de serviciu şi pe „experţii” în jurnalism, să stea liniştiţi! Nu am făcut anchete, nu este vorba de o dezvăluire, nu am dovezi şi documente, este doar o teorie şi atât! Poate cei care au finanţat acest promo chiar fac parte din tabăra celor care luptă sincer împotriva proiectului minier Roşia Montană şi au vrut să obţină efectul simplu şi direct sugerat de mesajul transmis de acest video 😀

0 păreri la “Psihologie inversă în spotul despre Roşia Montană cu Maia Morgenstern?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge