Cometa Elenin a dispărut?

By | 18 octombrie, 2011
Distribuie prietenilor!

Încă un moment de isterie despre Sfârşitul Lumii se derulează odată cu trecerea Cometei Elenin pe la punctul de minimă distanţă faţă de Terra, în fapt destul de mulţi km ca să se poată întâmpla ceva neplăcut. Adepţii conspiraţiei spun că acest corp ceresc va fi atras de pământ inevitabil şi se va prăbuşi aducând sfarşitul vieţii. Cei de la NASA spun că sunt prostii, că după ce a trecut foarte aproape de Soare, cometa şi-a pierdut foarte mult din masa sa formată în special din gheaţă şi praf stelar.

Mai există o categorie a celor care sunt fascinaţi de conspiraţii care susţine că acest eveniment a fost prevăzut deja în filmul “Deep Impact”, din 1998. Acolo era vorba de un preşedinte de culoare interpretat de Morgan Freeman, iar cometa respectivă cădea pe Pământ într-o zi de 16. În plus fusese descoperită de un astronom amator pe nume Leo. La Elenin, descoperitorul e Leonid (Leo), preşedinte de culoare îl avem pe Obama, iar cometa trece foarte aproape de Terra într-o zi de 16.

Cometa Elenin, despre care multă lume a spus că va aduce apocalipsa pe Pământ, trece, aşadar, duminica aceasta (de fapt duminica trecută acum) pe lângă planeta noastră. Momentul de care se temeau adepţii teoriei conspiraţiei a venit: cometa “apocaliptică” Elenin va ajunge în punctul său cel mai apropiat de Pământ în această duminică. Sau ce a mai rămas din ea. Cometa Elenin a început să se dezintegreze în luna august, după ce a fost lovită de o furtună solară. Pe 10 septembrie a trecut pe lângă Soare, iar din ea nu a mai rămas aproape nimic, spun astronomii.

Prin urmare, duminică se vor apropia la 35,4 milioane km de Pământ doar resturile rămase din Elenin. Acestea nu se vor întoarce decât abia peste 12.000 de ani, dacă mai rezistă până atunci, spun astronomii. “Experţii nu o mai găsesc, aşa că probabil a dispărut deja“, a spus astronomul Don Zeomans de la Jet Propulsion Laboratory de la NASA. Oamenii se temeau, în urma unor zvonuri apărute pe Internet, că Elenin va aduce apocalipsa pe Pământ. Aceste idei erau complet greşite, spune Yeomans.

“Elenin a fost o cometă mică, care nu ieşea cu nimic în evidenţă. Nu era nici măcar o cometă strălucitoare“, spune cercetătorul. Resturile lui Elenin nu sunt singurele care se vor apropia în perioada următoare de Pământ. La o zi după ea, va trece pe lângă noi micul asteroid 2009 TM8, care nu reprezintă niciun risc pentru planeta noastră. Culmea este că ruşii de pildă cred că specialiştii lor spun că această cometă ar putea avea şanse să cadă pe Pământ. Cel mai probabil, însă, nu se va întampla nimic, cometa nici măcar nu se vede cu ochul liber, aşa cum ar crede multă lume.

Cometa „apocaliptică” Elenin va trece astăzi (15 octombrie) pe lângă Pământ, la o distanţă de 35,4 milioane de kilometri. Elenin a aprins imaginaţia fanilor teoriei finalului Lumii, care au lansat pe Internet zvonuri cum că astrul ar putea aduce haosul pe Pământ.

Cu toate acestea, specialiştii afirmă că Elenin nu prezintă niciun pericol pentru planeta noastră, mai ales că ceea ce se va apropia foarte aproape de Pământ vor fi doar fragmente. Cometa şi-a început drumul în august, după ce a fost aruncată de o furtună solară, scrie site-ul cbsnews.com. Pe 10 septembrie a trecut pe lângă Soare, fapt care a dezintegrat-o. Din acest motiv din Elenin au rămas doar nişte resturi, iar spectacolul de pe cer nu va fi atât de spectaculos pe cât sperau pasionaţii astronomiei.

Astronomul Don Yeomans a declarat că NASA are probleme în a găsi cometa, „acest lucru însemnând că e moartă şi terminată”. Entuziasmul în jurul cometei a fost foarte mare. O teorie susţinea faptul că, după ce se va alinia cu alte corpuri cereşti, cometa va declanşa cutremure şi tsunami-uri pe Pământ. De asemenea, internauţii au lansat zvonul cum că Elenin nu ar fi de fapt o cometă, ci o planetă care şi-a pierdut traiectoria şi a fost aruncată de lângă aştrii pe lângă care orbita. Aşa numita planetă Nibiru ar fi urmat să aducă Apocalipsa pe Pământ. Însă Don Yeomans susţine că toate aceste teorii au fost aberaţii.

„Elenin a fost o cometă de categoria a doua, un astru de dimenisiuni reduse căruia nu trebuia să i se dea atenţie”, a declarat astronomul pentru site-ul space.com. Elenin a fost numită după cel care a descoperit-o, astronomul amator rus Leonid Elenin. În momentul descoperirii, decembrie 2010, cometa avea o dimensiune de la 3 la 5 kilometri în diametru. După ce va părăsi zonele apropiate Pământului, cometa îşi va continua drumul spre spaţiul extern Sistemului Solar, urmând a mai reveni peste 12.000 de ani.

Sursa: Agentia.org