Propagandă electorală, alegeri locale 2012 (II)

By | 8 iunie, 2012

Continui analiza începută în partea I, referitoare la mesajele de campanie de pe afişele electorale din Bucureşti şi azi mă voi referi la candidatul PDL la Primăria Capitalei, domnul Silviu Prigoană.

Este probabil cea mai caraghioasă şi neinspirată campanie pe care am întâlnit-o vreodată în cei 22 de ani de democraţie. Pe mine personal doar mă amuză şi nu cred că va avea efectul scontat.

Cei care au conceput-o au mers puternic pe ideea de brand personal şi pe imaginea, care i-a fost creată şi lui Traian Băsescu, aceea de tip dur, care vine şi dă cu toţi corupţii de pământ şi face el ce nu au mai făcut alţii înaintea lui.

Din păcate trucul s-a cam învechit şi plus de asta pe domnul Prigoană îl dezavantajează mult asocierea cu PDL, cu Elena Udrea şi poate, chiar mai mult, calitatea sa de prestator de servicii pentru anumite primării de sector de-a lungul timpului.

Domnul Prigoană mai are şi handicapul de a fi total lipsit de charismă, acest lucru fiind accentuat de felul în care a ieşit fotografia domniei sale, folosită la toate materialele de campanie. Mergeam pe stradă şi la tot pasul mă simţeam agresat vizual de chipul său, cu acea privire sinistră şi un zâmbet sadic-constipat, numai bun de speriat copiii răi care nu papă tot din farfurie. 😆

prigoana bau bau

Cireaşa de pe tort este sloganul acestei campanii: “Plici de-aici! Vine Prigoană.” Evident, realizatorii săi s-au gândit să exploateze, în mod creativ, trade mark-ul deja consacrat al candidatului, celebrul plici, care au făcut furori în presa de tip tabloid. Numai că, să foloseşti acest slogan cu adresare directă către alegător este un adevărat dezastru! Cum să spui unui cetăţean de la care aştepţi să te voteze, “plici de-aici”? La care mai adaugi o imagine de căpcăun, ce parcă aşteaptă să te înghită şi care promite că “în 6 luni curăţă oraşul de maidanezi”. Acest “curăţă” nu cred că a sunat prea bine la urechile iubitorilor de animale.

plici de aici

Că această abordare este total greşită, o dovedeşte şi faptul că a inspirat repede o contra-campanie din partea adversarilor, probabil de la USL. O serie de afişe amplasate pe stâlpi înfăţişează o caricatură, în care Elena Udrea şi Silviu Prigoană, în chip de uriaşi, lovesc cu pliciurile în stânga şi în dreapta, strivind oameni şi maşini, având ataşat şi mesajul venind din partea doamnei Udrea: “Prigoană, loveşte cu pliciul muştele astea de bucureşteni, că prea ne încurcă afacerile!” Genial! 😆

anti campanie prigoana

0 păreri la “Propagandă electorală, alegeri locale 2012 (II)

  1. Sorin

    Foarte reusita caricatura, Udrea arata mai bine in acel desen decat in realitate 🙂 😀

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CommentLuv badge

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.