În general oamenii de rând nu au o imagine de ansamblu a ceea ce se întâmplă în realitatea înconjurătoare, adesea pierzându-se în amănuntele nesemnificative ale vieţii cotidiene. Astfel, le scapă multe adevăruri şi semnificaţii legate de persoane importante în stat, pe care acestea le maschează prin propagandă şi campanii de imagine.
Aşadar, vă propun să facem o mică recapitulare a unor evenimente marcante din viaţa publică a ţării, petrecute recent, pentru a vedea ce se ascunde în spatele lor!
Relu Fenechiu este condamnat la 5 ani de închisoare pe baza unui dosar politic – despre care unii spun că ar fi fost ordonat chiar de Traian Băsescu – şi este demis de la Transporturi. Liberalii îl propun în locul său pe Ovidiu Silaghi, dar Băsescu se opune spunând că este „un fel de apă sfinţită”, care nu ar face mare brânză la minister şi că îl doreşte pe Victor Ponta ca ministru interimar, pentru a-şi asuma privatizarea CFR Marfă.
Imediat după acest episod, preşedintele demis la referendum începe să atace privatizarea CFR Marfă şi pe Gruia Stoica, câştigătorul licitaţiei, spunând că respectivul nu are banii necesari şi că este nevoie de un investitor strategic în acest caz, deoarece CFR Marfă ţine de securitatea naţională.
Ponta cere convocarea unei şedinţe CSAT pentru pronunţarea în acest caz. Băsescu convoacă CSAT, după care declară că CSAT nu are competenţe în domeniul privatizărilor şi că de fapt premierul se eschivează. Apoi îl atacă din nou pe Ponta, într-o conferinţă televizată, spunând că este iresponsabil deoarece a plecat în concediu la Miami, cu bona, în loc să-şi asume privatizarea CFR Marfă.
Acum, analizând faptele, să vedem ce urmăreşte Băsescu! Este interesat de succesul privatizării CFR Marfă? Nu cred, pentru că altfel, nu ar fi discreditat public câştigătorul licitaţiei şi nu ar fi pus beţe în roate procesului de privatizare cu fiecare ocazie.
Este interesat Băsescu de siguranţa naţională?! Evident nu, deoarece în acest caz nu ar mai fi bagatelizat un lucru atât de important cum este o şedinţă CSAT, convocând-o la mişto, deşi ştia că nu are atribuţii legate de privatizare.
Faptul absolut evident este acela că Băsescu vrea să-l discrediteze şi să-l saboteze pe Victor Ponta şi implicit guvernarea USL prin orice mijloace. În primă instanţă a respins propunerea liberală pentru un nou ministru şi a ţinut morţiş ca interimar la Transporturi să fie premierul, cu dorinţa expresă ca acesta să-şi asume privatizarea CFR Marfă, după care a început să pună beţe în roate, să denigreze câştigătorul licitaţiei, pentru ca în final să declare că Ponta este iresponsabil. Dacă este iresponsabil, atunci de ce a insistat să se ocupe primul-ministru de privatizare şi nu a acceptat numirea unui nou ministru în acest scop?!
Traian Băsescu a mai fost foarte iritat de faptul că o televiziune care îi este obedientă a îndrăznit să spună că se face un ping-pong între Guvern şi Administraţia Prezidenţială cu privatizarea CFR Marfă. Adevărul doare! Demisul de la Cotroceni foloseşte clar CFR Marfă pe post de minge de ping-pong în răfuielile sale politice, încercând pe această cale să-şi distrugă adversarii politici şi să câştige puncte electorale pentru mişcările sale „de dreapta” zămislite în mod absolut neconstituţional în laboratoarele de la Cotroceni. Şi pentru a-şi atinge aceste scopuri personale este dispus să pună în pericol chiar şi siguranţa naţională, ca să nu mai vorbim de soarta României pentru mulţi ani de acum încolo!